۱۳۸۴/۰۶/۰۹

خبرچين، در ايستگاه آخر

لوکوموتيو خبرچين، در آخرين دقايق عصر روز گذشته و بعد از شش‌ماه گشت‌و‌گذار در وبلاگ‌شهرهای ايرانی، سرانجام به ايستگاه پايانی رسيد. برای هميشه متوقف و مسافرانش پياده شدند.
شايد در فرصتی ديگر، درباره تلاش همکارانم و نقش خبرچین در وبلاگ‌شهرها و تأثیری که در اين مدت کوتاه برجای گذاشت، به‌طور ويژه بنویسم. اما امروز، فقط اشاره می‌دهم به شرايطی که همه نالان از بالا رفتن هزينه‌ها و گرانی هستند، دوستان ما [خصوصا همکاران ساکن ايران] بی‌هيچ چشم‌داشتی، ساعت‌ها در وبلاگ‌شهرها گشت می‌زدند تا به‌ترين‌ها، زيباترين‌ها و دل‌نشين‌ترين‌ها را برای خوانندگان خبرچين انتخاب کنند. اين تلاش‌ها بدون هدف نبود و چه زيبا و ساده، نتيجه کارها را در برگ پايانی آوردند:
" سعی خبرچين، آگاهی‌رسانی در حوزه‌ی وبلاگ‌شهر بود. خبرچين شايد تنها وبلاگ گروهی باشد که در تاریخ عمر وبلاگ فارسی توانسته به اين وسعت مسائل وبلاگ‌شهر را بازتاب دهد. در اين راه، گذشته از ايجاد پيوند با نوشته‌های خواندنی، وبلاگ‌های خواندنی در حوزه‌های مختلف را نيز معرفی کرد تا دسترسی اهل مطالعه را به خواندنی‌ها آسان کند و ظرفيت وبلاگ‌شهر فارسی را بالا ببرد. خبرچین با توليد مخاطب برای وبلاگ‌ها کوشید جو تک‌قطبی در وبلاگ‌شهر را بشکند تا عمده‌ مراجعه‌کنندگان به وبلاگ‌شهر، وبلاگ‌های بیش‌تری را بشناسند و بخوانند."
[ادامه را در به پايان آمد اين دفتر بخوانيد]

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ