۱۳۸۴/۰۸/۲۵

يک پرسش

هم‌وطن عزيز و آينده‌نگر! اگر شما در نهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوری ايران شرکت کرديد، جدا از اين‌که به آقايان معين، رفسنجانی، کروبی و ديگران رأی داده‌ايد يا به احمدی‌نژاد؛ يا فرض کنيم که در دور دوم، بعنوان فردی معترض شرکت نداشته‌ايد؛ در هرحال، قانون و سيستم انتخابات را در عمل پذيرفته‌ايد و مجبوريد به رغم عدم انتخاب نامزد دل‌خواه شما، يعنی معين، به آن وفادار بمانيد.
کاری که اين روزها بعضی از جوانان اصلاح‌طلب از طريق ايميل و مسنجر، عکس‌های مضحکی از رئيس‌جمهور را برای ديگران ارسال می‌کنند، معنايی جز بی‌پرنسيبی ندارد. مگر رئيس‌جمهور رجايی کدام برتريی را نسبت به احمدی‌نژاد داشت که آن را خودی و اين يکی را بيگانه می‌بينيد؟
مادامی‌که تفکر و گرايش‌های خود و غيرخودی، دسته‌بندی‌های طايفه‌ای، رانتی‌ـسياسی و قومی و قبيله‌ای برجامعه ما حاکم است، انتخابات ايران، به‌تر از اين نمی‌شود و نخواهد شد. آمار دور اول انتخابات، نشانگر آن است که مردم، هنوز منافع قومی را برمنافع ملی برتری می‌دهند. از سوی ديگر، قصدم اين نيست دوستان اصلاح‌طلب را نا اميد سازم و بگويم از آن سيستم نبايد بيش از اين انتظار داشت. اما يک پرسش: در هشت سالی که شما در قدرت بوديد، چقدر و در کدام عرصه‌ها کار فرهنگی کرديد يا مردم و جامعه را آموزش داديد که اکنون انتظار داريد بطرف شايسته‌سالاری و ايران‌سالاری گام بردارند؟

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ