۱۳۸۶/۱۲/۰۶

معما

نهادهای اطلاعاتی آمريکا: ايران از چهار سال پيش به اين سو، در صدد تهيه سلاح هسته‌ای نيست!
البرادعی: هيچ تضمين جدی وجود ندارد که ايران در حال ساختن سلاح اتمی نيست. يک نمونه آن که مايه‌ی نگرانی جدی است، ایران از سوالات مربوط به آنچه ادعا می‌شود انجام آزمایش به روی مواد منفجره "دارای قابلیت انفجاری بالا" و کار طراحی به روی یک کلاهک جنگی است، پرهیز می‌کند و پاسخی نداده است.
*****
معما اينجاست که چرا رئيس جمهور ايران گزارش البرادعی را پيروزی ملی تصور می‌کند؟ آيا ذوق‌زدگی احمدی‌نژاد بدين علت نيست که آن‌ها به استناد چنين گزارشی می‌توانند درجه توّهم بخشی از مردم منطقه (بخصوص حزب‌الله لبنان) را نسبت به قدرت کذايی دولت ايران، افزايش دهند؟ آيا اين همان استراتژی نيست که در سی سال گذشته منافع ملی‌مان را، قربانی درگيری‌های قبيله‌ای عربی ساخته و همه، از سر بدبختی ملت ايران به آب و نانی رسيده‌اند؟ و خلاصه آيا اين پيروزی باصطلاح ملی می‌تواند با انتخابات اخير مجلس شورای اسلامی ارتباطی داشته باشد؟
جدا از پرسش‌های بالا، فکر می‌کنم ما با استراتژی تازه‌ای روبه‌رو هستيم. وارد بازی جديدی شده‌ايم که متأسفانه مردم، به‌جای ديدن بازيگر اصلی بر روی طناب، به دلغکی که در آن پائين هياهو به‌راه انداخته است توجه می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ