۱۳۸۵/۰۳/۱۶

فـراخـوان



از زمان تدوين قوانين در انقلاب مشروطه، طي 100 سال گذشته، تلاش زنان ايرانی همواره متوجه دستيابی به حقوق برابر و انسانی بوده است. اما با وجود تمامی اين تلاش‌ها، در کليه قوانين از جمله قوانين مدنی و جزايی، حقوق اوليه زنان همچنان ناديده گرفته شده و بن بست‌های قانونی بسياری را بر زندگی زنان جامعه ايرانی تحميل کرده است.
ما زنان در 22 خرداد سال گذشته يک‌دل و يک‌صدا اعتراض خود را به کليه قوانينی که حقوق زنان را نقض کرده ابراز داشتيم اما مطالبات بر حق ما همچنان بی‌پاسخ مانده است. بدين سبب امسال نيز در پيگيری قطعنامه 22 خرداد سال گذشته دوباره گرد هم خواهيم آمد و خواسته‌های مشخص خود را از جمله منع چندهمسری، لغو حق طلاق يک‌طرفه مرد، حق ولايت و حضانت بر فرزند توسط پدر و مادر به طور مشترک، تصويب حقوق برابر در ازدواج (مانند حق بدون قيد و شرط اشتغال و حق تابعيت مستقل زنان متاهل و...)، تغيير سن کيفری دختران به 18 سال، حق شهادت و ديه برابر، و لغو قانون قراردادهای موقت كار و ديگر قوانين تبعيض‎آميز اعلام خواهيم کرد.
از اين رو از همه شهروندانی که به نقض حقوق زنان در قوانين موجود اعتراض دارند می‌خواهيم به گردهم‌آيی که به اين منظور در روز دوشنبه 22 خرداد ماه 1385 (ساعت 5 الی 6 بعدازظهر در ميدان هفت‎تير) برگزار می‎شود بپيوندند.
اسامی دعوت‌کنندگان و حاميان فراخوان را می‌توانید در سایت زنستان ببينيد!

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ