۱۳۸۵/۱۲/۰۳

مشاوره

هفته پيش زنگ زد و بدون مقدمه پرسيد:حالا که غلام‌حسين الهام شد وزير، اوضاع و احوال دادگستری چطوری می‌شود؟ گفتم معلومه، قاضی‌ها در هنگام تصميم‌گيری نهايی روی تک‌تک پرونده‌ها، چله‌نشين می‌شوند!
گفت: مثل اين‌که پيچيده شد،چرا؟
گفتم: با آمدن وزير جديد مقوله استناد به ماده فلان، تبديل می‌شود الهام از ماده فلان. برای گرفتن الهام هم راهی جز چله‌نشينی وجود ندارد.

*****
گويا پاسخ آن روز به دلش نشست، امروز دوباره تماس گرفت. به‌محض شنيدن صدايش گفتم هنوز تو حول‌وحوش الهامی؟
گفت: نه! فکر می‌کنی شهرام جزايری کجا پنهان شده؟
گفتم: خب معلومه جزيره "آرزو"!
گفت: چرا آن‌جا؟
گفتم: بهش گفتند صد ميليارد تومان وثيقه مقرون به صرفه هست يا بروی آن‌جا 200 میلیون تومان سرمايه‌گذاری کنی و جزيره را برای گردش‌گری زنان آماده سازی؟
گفت: در اين صورت آن همه سروصداها و اتهام‌ها چطوری حل می‌شود؟
گفتم: حل نمی‌شود بل‌که تعادل برقرار می‌گردد! تنها کسی که در اين پرونده متهم نشده بود، ملاحسنی بود که الان با فرستادن جزايری به اروميه، عدالت اجرا می‌گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ