تعدادی از دانشجويان رشته اقتصاد، در جهت رفع زيانهای و کمکهای مالی دولت به بانکها در بحران اخير؛ به وزرای ماليات و اقتصاد آلمان پيشنهاد دادند تا از اسکناسهای يورو بعنوان بروشورهای تبليغی استفاده کرده و از اين راه میتواند درآمدهای بیشماری را کسب کند.
از آنجايی که مبادلات يورو جهانی است، از راه تبليغ میشود صدها ميليون يورو را سالانه وارد صندوق دولتی نمود. اما اين ايده کمی دير در ذهن دانشجويان خطور کرد. اگر دوره، دوره مارک و اختيار نشر اسکناس در دست دولت آلمان بود، شايد میشد اين ايده را حداقل در ارتباط با شرکتهای معتبر و بزرگی چون بنز، آئودی و اُپل پياده کرد ولی حالا، نه تنها اختيار و قوانين نشر اسکناس برعهده اتحاديه اروپاست، بلکه اين شرکتها هم يکی يکی (مثلاً شرکت اُپل) دست تقاضای گرفتن کمکهای بلاعوض را بهسوی دولت دراز کردهاند.
۱۳۸۷/۰۹/۱۰
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر